Am primit un pdf cu o listă scrisă de Adrian Soare şi cred că e bine să o pun aici. Chiar dacă nu se pot aplica 100% pentru fiecare, marea majoritate sunt bune de pus în practică.

Fă cel putin 25 din ele.

  1. Ajuta-i pe altii in domeniul in care te pricepi
  2. Ofera-ti serviciile gratis catre 3 clienti care te provoaca
  3. Organizeaza un workshop pentru clientii tai actuali fara sa le ceri bani pentru asta
  4. Organizează un workshop pentru prieteni, clienţi, cunoscuţi la un preţ accesibil
  5. Cere 5 recomandări de la 5 clienţi
  6. Organizează în fiecare lună un party sau un prânz cu clienţii
  7. Spune-le clienţilor care îţi aduc recomandări că asta e tot ce au de plătit
  8. Înscrie-te în 3 cluburi sau organizaţii unde posibilii tăi clienţi sunt membri
  9. Oferă cu 20% mai mult decât se aşteaptă clientul tău obişnuit
  10. Amenajează-ţi biroul încât să te motivezi să lucrezi
  11. Oferă-te să ajuţi 3 clienţi care nu-şi permit să plătească preţul pe care îl ceri tu
  12. Întâlneşte-te cu minim 50 de oameni foarte bine pregătiţi în domeniile lor şi de care clientul tău ar putea avea nevoie
  13. Focusează cel puţin 25% din munca ta pe ceea ce ştii să faci cel mai bine
  14. Organizează evenimente la care îi aduni pe competitorii tăi
  15. Scrie un articol despre ceva nou din domeniul tău
  16. Fii cunoscut ca un tip care critică în mod constructiv
  17. Spune-le clienţilor tăi ce ai vrea să povestească altora despre tine
  18. Ia un junior sub aripa ta şi învaţă-l
  19. Angajează-ţi o secretară
  20. Comunică 3 mesaje principale pe care le susţii
  21. Spune oamenilor 10 lucruri pe care le vrei de la ei
  22. Pune-ţi standarde de calitate înalte şi respectă-le
  23. Fă-ţi ordine în dulap
  24. Trimite un newsletter lunar
  25. Oferă un whitepaper lunar
  26. Exersează vorbitul în public cel puţin o dată pe săptămână
  27. Mută-ţi biroul acolo unde sunt mai mulţi clienţi
  28. Trimite felicitări şi mesaje de “La mulţi ani”
  29. Scrie o carte care sparge tiparele
  30. Trimite colaboratorilor mesaje de mulţumire
  31. Devino cunoscut pentru 3 lucruri pe care le faci foarte bine
  32. Investeşte 10% din ce câştigi în training-uri, coaching, cărţi
  33. Cumpără-ţi haine de calitate
  34. Poartă-te ca un profesionist
  35. Vezi care sunt lucrurile de care eşti dependent şi fă un plan să te eliberezi
  36. Comunică-ţi viziunea
  37. Lucrează ca să devii un centru de influenţă
  38. Crează relaţii strânse cu oameni care sunt influenţatori
  39. Dă-le clienţilor tăi dreptate chiar când nu au dreptate. Pentru că au dreptate
  40. Creşte-ţi preţutile
  41. Ia-ţi timp liber pentru tine
  42. Oferă fiecărui client venit printr-o recomandare un cadou personalizat
  43. Studiază psihologia vânzării
  44. Fă rost chiar acum de o recomandare
  45. Nu oferi cărţi de vizită. Cere, în schimb, permisiunea de a da un telefon
  46. Nu-ţi oferi momente moarte. Lucrează şi pe gratis dacă e nevoie în loc să stai degeaba
  47. Nu cerşi nimic de la clienţi
  48. Fii interesat, nu interesant
  49. Promite mai puţin, dar fă rost de clienţi
  50. Nu fă nimic de mântuială
  51. Ambalează-ţi produsele încât să încânte oamenii
  52. Vorbeşte ca şi când ai avea ceva important de zis
  53. Nu hăitui pe nimeni cu telefoane sau întâlniri. Fă în aşa fel încât să te caute ei pe tine
  54. Recunoaşte public valoarea altora, nu le fă complimente gratuite
  55. Lucrează ceva în plus pentru clienţii tăi actuali
  56. Stabileşte clar ce servicii NU oferi
  57. Crează-ţi aşteptări mari de la clienţii tăi şi spune-le asta
  58. Crează servicii care să-ţi permită să faci bani pe termen lung
  59. Ţinteşte către clienţii mai mari
  60. Taie costurile şi cheltuielile afacerii tale cu 25% chiar acum
  61. Lucrează în aşa fel încât oamenii să alerge după sfatul tău
  62. Învaţă de la alţii mai buni ca tine
  63. Ia mereu taurul de coarne
  64. Oferă beneficii, nu caracteristici
  65. Vorbeşte despre ce au ei nevoie, nu despre ce vrei tu să spui
  66. Nu aştepta, ia iniţiativa
  67. Nu bârfi
  68. Pune relaţia cu clientul mai sus decât avantajele tale
  69. Pune preţ pe timpul tău
  70. Nu te ascunde în spatele unor broşuri sau pliante de promovare
  71. Fă-ţi cunoscută profesia
  72. Ia o vacanţă la fiecare 4 luni
  73. Fă-ţi în fiecare seară un plan de bătaie pentru a doua zi
  74. Pune cărţile pe faţă, dar nu exagera cu tupeul
  75. Oferă-ţi ajutorul atunci când nu te costă nimic să-l oferi
  76. Cunoaşte exact ceea ce ştii să faci pentru alţii şi comunică asta
  77. Oferă o masă în oraş celor cu care vrei să faci afaceri
  78. Spune oamenilor ceea ce vrei de la ei
  79. Fă o clasificare a clienţilor tăi în funcţie de potenţialul lor financiar pentru tine
  80. Acceptă respingerea cu zâmbetul pe buze
  81. Implică-te total
  82. Pregăteşte-ţi din timp momentele de pauză
  83. Nu-ţi epuiza angajaţii sau colaboratorii cu detalii inutile
  84. Anticipează şi răspunde la nevoile clienţilor înainte ca ei să-şi dea seama că le au
  85. Bazează-te doar pe contracte scrise
  86. Foloseşte 5% din bugetul tău pentru cadouri, bonusuri şi motivarea clienţilor veniţi din recomandări
  87. Valorifică fiecare client ca pe o sursă de venit pentru următorii 10 ani
  88. Lasă clientului ocazia să participe la succesul tău
  89. Gândeşte la nivel mare, acţionează specific
  90. Stabileşte-ţi obiectivele în funcţie de valorile pe care le ai
  91. Motivează-ţi clienţii să-ţi trimită mai mulţi clienţi
  92. Află care este motivul pentru care oamenii nu te recomandă
  93. Fă o listă cu principalii tăi 10 clienţi şi cum au ajuns la tine
  94. Descrie-te în 10 cuvinte sau mai puţin
  95. Taie din distracţii
  96. Află care sunt cei 20% din clienţi care îţi aduc 80% din venituri
  97. Crede în munca pe care o faci
  98. Imbracă-te bine chiar şi când nu te vede nimeni
  99. Trimite mesajul şi lasă oamenii să selecteze singuri ce vor să audă
  100. Scrie cel puţin un email de mulţumire în fiecare zi
  101. Spune nu posibilităţilor care te defocusează
  102. Valorifică-ţi timpul la cel puţin 100 – 300 eURO/oră
  103. Sună un client în fiecare zi
  104. Pune deoparte 10% din ce câştigi