Am primit un pdf cu o listă scrisă de Adrian Soare şi cred că e bine să o pun aici. Chiar dacă nu se pot aplica 100% pentru fiecare, marea majoritate sunt bune de pus în practică.
Fă cel putin 25 din ele.
- Ajuta-i pe altii in domeniul in care te pricepi
- Ofera-ti serviciile gratis catre 3 clienti care te provoaca
- Organizeaza un workshop pentru clientii tai actuali fara sa le ceri bani pentru asta
- Organizează un workshop pentru prieteni, clienţi, cunoscuţi la un preţ accesibil
- Cere 5 recomandări de la 5 clienţi
- Organizează în fiecare lună un party sau un prânz cu clienţii
- Spune-le clienţilor care îţi aduc recomandări că asta e tot ce au de plătit
- Înscrie-te în 3 cluburi sau organizaţii unde posibilii tăi clienţi sunt membri
- Oferă cu 20% mai mult decât se aşteaptă clientul tău obişnuit
- Amenajează-ţi biroul încât să te motivezi să lucrezi
- Oferă-te să ajuţi 3 clienţi care nu-şi permit să plătească preţul pe care îl ceri tu
- Întâlneşte-te cu minim 50 de oameni foarte bine pregătiţi în domeniile lor şi de care clientul tău ar putea avea nevoie
- Focusează cel puţin 25% din munca ta pe ceea ce ştii să faci cel mai bine
- Organizează evenimente la care îi aduni pe competitorii tăi
- Scrie un articol despre ceva nou din domeniul tău
- Fii cunoscut ca un tip care critică în mod constructiv
- Spune-le clienţilor tăi ce ai vrea să povestească altora despre tine
- Ia un junior sub aripa ta şi învaţă-l
- Angajează-ţi o secretară
- Comunică 3 mesaje principale pe care le susţii
- Spune oamenilor 10 lucruri pe care le vrei de la ei
- Pune-ţi standarde de calitate înalte şi respectă-le
- Fă-ţi ordine în dulap
- Trimite un newsletter lunar
- Oferă un whitepaper lunar
- Exersează vorbitul în public cel puţin o dată pe săptămână
- Mută-ţi biroul acolo unde sunt mai mulţi clienţi
- Trimite felicitări şi mesaje de “La mulţi ani”
- Scrie o carte care sparge tiparele
- Trimite colaboratorilor mesaje de mulţumire
- Devino cunoscut pentru 3 lucruri pe care le faci foarte bine
- Investeşte 10% din ce câştigi în training-uri, coaching, cărţi
- Cumpără-ţi haine de calitate
- Poartă-te ca un profesionist
- Vezi care sunt lucrurile de care eşti dependent şi fă un plan să te eliberezi
- Comunică-ţi viziunea
- Lucrează ca să devii un centru de influenţă
- Crează relaţii strânse cu oameni care sunt influenţatori
- Dă-le clienţilor tăi dreptate chiar când nu au dreptate. Pentru că au dreptate
- Creşte-ţi preţutile
- Ia-ţi timp liber pentru tine
- Oferă fiecărui client venit printr-o recomandare un cadou personalizat
- Studiază psihologia vânzării
- Fă rost chiar acum de o recomandare
- Nu oferi cărţi de vizită. Cere, în schimb, permisiunea de a da un telefon
- Nu-ţi oferi momente moarte. Lucrează şi pe gratis dacă e nevoie în loc să stai degeaba
- Nu cerşi nimic de la clienţi
- Fii interesat, nu interesant
- Promite mai puţin, dar fă rost de clienţi
- Nu fă nimic de mântuială
- Ambalează-ţi produsele încât să încânte oamenii
- Vorbeşte ca şi când ai avea ceva important de zis
- Nu hăitui pe nimeni cu telefoane sau întâlniri. Fă în aşa fel încât să te caute ei pe tine
- Recunoaşte public valoarea altora, nu le fă complimente gratuite
- Lucrează ceva în plus pentru clienţii tăi actuali
- Stabileşte clar ce servicii NU oferi
- Crează-ţi aşteptări mari de la clienţii tăi şi spune-le asta
- Crează servicii care să-ţi permită să faci bani pe termen lung
- Ţinteşte către clienţii mai mari
- Taie costurile şi cheltuielile afacerii tale cu 25% chiar acum
- Lucrează în aşa fel încât oamenii să alerge după sfatul tău
- Învaţă de la alţii mai buni ca tine
- Ia mereu taurul de coarne
- Oferă beneficii, nu caracteristici
- Vorbeşte despre ce au ei nevoie, nu despre ce vrei tu să spui
- Nu aştepta, ia iniţiativa
- Nu bârfi
- Pune relaţia cu clientul mai sus decât avantajele tale
- Pune preţ pe timpul tău
- Nu te ascunde în spatele unor broşuri sau pliante de promovare
- Fă-ţi cunoscută profesia
- Ia o vacanţă la fiecare 4 luni
- Fă-ţi în fiecare seară un plan de bătaie pentru a doua zi
- Pune cărţile pe faţă, dar nu exagera cu tupeul
- Oferă-ţi ajutorul atunci când nu te costă nimic să-l oferi
- Cunoaşte exact ceea ce ştii să faci pentru alţii şi comunică asta
- Oferă o masă în oraş celor cu care vrei să faci afaceri
- Spune oamenilor ceea ce vrei de la ei
- Fă o clasificare a clienţilor tăi în funcţie de potenţialul lor financiar pentru tine
- Acceptă respingerea cu zâmbetul pe buze
- Implică-te total
- Pregăteşte-ţi din timp momentele de pauză
- Nu-ţi epuiza angajaţii sau colaboratorii cu detalii inutile
- Anticipează şi răspunde la nevoile clienţilor înainte ca ei să-şi dea seama că le au
- Bazează-te doar pe contracte scrise
- Foloseşte 5% din bugetul tău pentru cadouri, bonusuri şi motivarea clienţilor veniţi din recomandări
- Valorifică fiecare client ca pe o sursă de venit pentru următorii 10 ani
- Lasă clientului ocazia să participe la succesul tău
- Gândeşte la nivel mare, acţionează specific
- Stabileşte-ţi obiectivele în funcţie de valorile pe care le ai
- Motivează-ţi clienţii să-ţi trimită mai mulţi clienţi
- Află care este motivul pentru care oamenii nu te recomandă
- Fă o listă cu principalii tăi 10 clienţi şi cum au ajuns la tine
- Descrie-te în 10 cuvinte sau mai puţin
- Taie din distracţii
- Află care sunt cei 20% din clienţi care îţi aduc 80% din venituri
- Crede în munca pe care o faci
- Imbracă-te bine chiar şi când nu te vede nimeni
- Trimite mesajul şi lasă oamenii să selecteze singuri ce vor să audă
- Scrie cel puţin un email de mulţumire în fiecare zi
- Spune nu posibilităţilor care te defocusează
- Valorifică-ţi timpul la cel puţin 100 – 300 eURO/oră
- Sună un client în fiecare zi
- Pune deoparte 10% din ce câştigi