Takuya găseşte o geantă la muntele triunghiular, care era plină cu provizii, însă nu este sigur dacă îi aparţine lui Mio sau nu. Deodată, apare Kanna, care îi spune că este periculos acolo, din cauza fulgerelor, rugându-l să plece. El o întreabă dacă a văzut-o pe Mio, dar Kanna pleacă.
Inspectând zona unde era simbolul ciudat, Takuya observă nişte urme ale lui Mio, trezindu-se apoi într-un tunel. Ulterior, apare Yuuki împreună cu Mitsuki, ei concluzionând că Mio a intrat acolo. Ei vor să se grăbească, mai ales dacă geanta este a lui Mio, însemnând că a intrat cu mâinile goale, timpul fiind preţios. Mitsuki îi spune că operaţiunea de transport va fi reluată dimineată, poliţia venind după, ei trebuind să o găsească până atunci. Yuuki vrea să vină şi el, spunând că el a pus articolul la avizier dimineaţă. Se pare că el i-a văzut discutând pe plajă şi a devenit gelos, vrând să o ia pe Mio pentru el. Takuya nu este supărat pe el, el fiind chiar bucuros că a acţionat, că a avut iniţiativă, doar că a fost cam agresiv.
Scenariul 1
Takuya intră în pasaj alături de Yuuki. Tunelul pare a fi artificial, deşi ei nu-şi dau seama cum cineva ar fi putut să-l construiască, chiar şi cu ajutorul echipamentelor moderne. Mergând, ei găsesc un buton în perete (Dacă îl apasă, tunelul va fi închis, ceea ce, probabil, i s-a întâmplat lui Mio, de aceea a lăsat geanta afară.), concluzionând că tunelul este făcut de om, natura neavând cum să lase aşa ceva acolo.
Văzând că tunelul se bifurcă, dând peste o poartă din piatră cu un loc pentru un disc de 10 centimetri. Takuya concluzionează că toată structura a fost făcută de om, chiar mulţi oameni, fiind nevoie de multă forţă pentru a construi întreaga reţea. Însă, neexistând niciun document care să ateste un astfel de eveniment, el spune că această reţea este mai veche decât Sakaimachi. Takuya găseşte un disc alb şi unul negru, Yuuki exclamând.
El găseşte şi o sferă. Tot lângă poartă ei găsesc o inscripţie ce seamănă cu o coroană, probabil un simbol al autorităţii, însă Takuya nu ştie exact ce reprezintă. (Una dintre cele două monede pot intra într-un loc de pe coroană, însă nu ştiu la ce foloseşte.) Takuya pune câte o monedă pe fiecare din cele două inscripţii (mai găsiseră una ce semăna cu un cap de monstru) şi poarta de piatră se ridică, însă li se termină bateria.
Trecând de poartă, ea se închide brusc, despărţindu-i pe cei doi. Takuya merge să caute ceva care să-l ajute să spargă poarta, ei neputând să o deschidă singuri. El găseşte o sabie în cealaltă încăpere, însă nu este de folos. Takuya îşi aminteşte cum a deschis poarta şi îi spune lui Yuuki să folosescă monedele, însă el cade într-o groapă.
Takuya se duce în încăperea din faţă, realizând că ori de câte ori deschide o uşă, una se închide. Continuând, el se împiedică şi ajunge într-o încăpere cu scheleţi, iluminată de nişte flăcări (probabil pornite atunci când el a căzut, apăsând un buton). Scheleţii par a fi murit din cauza unor suliţe, având loc o luptă aici. El vede un sarcofag, dar nu poate să-l deschidă. Examinându-l, vede un înger şi un demon, acelaşi concept văzut mai devreme, totul reprezentând un puzzle. Takuya observă că mai este un cadavru, însă mumificat. Examinându-l, vede că este o femeie, purtând haine recente, de expediţie. El găseşte un jurnal al femeii. Se pare că ea a primit un Reflector de la Koudai. Spre deosebire de tipă şi director, Koudai şi-a concentrat cercetările asupra metalului de sub oraş, Hypersense Stone. Ea explică cum a ajuns înăuntru. Se pare că groapa de lângă ultima poartă era o ieşire. Persoana a reuşit să descifreze misterul sarcofagului, însă pagina respectivă a fost ruptă (De către Mio).
Citind mai departe, Takuya află că mumia este Imagawa şi că ea s-a sinucis, neavând cum să iasă de acolo şi ce să mănânce. Ea a lăsat soluţia şi pe un PDA, pe care Takuya îl porneşte. Rezolvând puzzle-ul, sarcofagul se deschide, arătând nişte trepte, Takuya coborând.
Mergând, el ajunge la un lac subteran, din care iese o lumină strălucitoare. Văzând magnitudinea locului, el se întreabă dacă a fost creat de om sau nu. Takuya vede că apa a trecut de punctul îngheţului, însă nu a îngheţat, însemnând că a fost amestecată cu altceva. Apa nu este sărată, ci pură, subterană.
Deodată, el aude o voce şi o vede pe Mio alergând prin apă spre el, lacul nefiind adânc. Ei încep să povestească ce s-a întâmplat. Mio se arată surprinsă că el a reuşit să ajungă aici fără ajutorul instrucţiunilor lăsate de Imagawa, care explica modul de operare a tabliţelor.
Mio îi spune că există câteva pietre de sub lac care emit această lumină, acest lucru dându-i de gândit lui Takuya. Ea fusese şocată de dispariţia lui Imagawa, dar nu s-ar fi gândit că ar fi murit în locul ăsta. Ea spune că semnul văzut în locul unde apăruse Kanna fusese lăsat de Imagawa, care menţionase într-o carte de-a ei că dacă nu poţi înregistra descoperirea, ar trebui să laşi un semn undeva.
Văzând tapetul de la casa directorului, Mio fusese convinsă că muntele triunghiular ascunde ceva la baza lui, tapetul simbolizând un munte în forma unui turn, cu o lumină căzând din vârf, oameni suferind de la o calamitate. Takuya nu crede că turnul şi muntele triunghiular sunt acelaşi lucru.
Mio îi spune că profesorul Imagawa căuta secretul muntelui triunghiular, carneţelul reprezentând testamentul ei. Mio se gândeşte că s-ar putea să existe o legătură între rasa Celestialilor, rasa care se spune că a unificat Japonia antică şi muntele triunghiular. Dacă ar cerceta locul ăsta, poate ar descoperi secretul japonezilor sau chiar a lumii întregi.
Mio crede că muntele triunghiular este asemănător cu piramidele mortuare ale Americii de Sud, însă Takuya o contrazice, acest loc având o vechime de peste 8000 de ani, iar primele construcţii de genul nici nu au apărut atunci, fiind o diferenţă de 5000 de ani, suficient pentru ca 2-3 civilizaţii să piară. În plus, civilizaţia japoneză este centrată pe lemn, nu pe piatră.
Ipoteza lui Mio este că muntele triunghiular este un monument construit din timpuri străvechi, însă Takuya crede că este mult mai mult decât atât, totul pornind din clipa în care a întâlnit-o pe acea femeie. El se gândeşte la ceea ce s-a întâmplat, întrebându-se ce reprezintă imaginea coroanei, a monstrului, ce făceau oamenii aici, ce s-a întâmplat.
Takuya îi spune că simte prezenţa unei culturi complet străine de civilizaţiile americane, însă îi va explica atunci când vor pleca de aici. Mio îl întreabă ce anume cerceta Koudai, că termenul „Hypersense Stone” este menţionat în lucrarea lui Imagawa şi că Koudai analiza această piatră împreună cu Ayumi.
Cei doi se hotărăsc să caute o altă ieşire (cealaltă fiind blocată), însă renunţă ulterior, negăsind nimic. Văzând că Mio începe să-şi piardă speranţa, Takuya se duce să caute iarăşi, însă nu găseşte nimic. Ei încep să discute, Mio întrebându-l dacă el a pus posterul la şcoală. Gândindu-se la Yuuki şi la felul cum el se condamnase, Takuya spune că da, nedorind să-i provoace alte neplăceri, mai ales acum. Mio râde şi îi spune că se aşteptase ca el să spună asta, realizând că era Yuuki de când a vorbit cu el.
Se pare că Mio şi Takuya obişnuiau să investigheze diferite lucruri înainte de a se întâmpla evenimentele de acum o lună. (Sex scene after. Se pare că Mio nu mai avuse un prieten până acum, băieţii nefiind atraşi de pasiunea ei pentru istorie.)
După, el o priveşte pe Mio dormind şi se pune şi el să se odihnească puţin, ca ulterior să caute o ieşire. El o visează pe mama lui, care îi spune să nu uite de persoana care a dispărut (Yuuki) şi că îl va ajuta, arătându-i calea.
Trezindu-se, Takuya vede o femeie cum se apropie. (Seamănă cu femeia din filmul de introducere.) Privind-o, el se întreabă dacă nu cumva este femeia pe care a văzut-o în acea noapte, însă realizează că nu este cazul, ele doar semănând. Femeia se uită la el, Takuya fiind cuprins de un calm puternic. Deodată, ea se depărtează, Takuya fugind după ea.
Mio, trezindu-se, îl urmează, cei doi ajungând în altă încăpere, conţinând un dispozitiv de vreo 200m. Takuya concluzionează că este vârful muntelui, dispozitivul fiind construit acum 8000 de ani, însă cu ce scop? El pare fragil la atingere, emitând un sunet, funcţionând aşa de când a fost construit. Takuya nu o mai vede pe femeie.
Dispozitivul emite o lumină puternică, Mio amintindu-şi de tapetul văzut la director. Takuya realizează ce se petrece, spunând că ei trebuie să plece urgent de acolo, gândindu-se şi la faptul că trebuie să dea de Yuuki. (De acolo pornesc fulgerele cel mai probabil.) Ieşind, Mio vede o lumină, însă ajung la o barieră, ducând la o fântână. Kanna pare că era sus.
Takuya deschide poarta şi iese cu Mio. Ei descoperă că sunt într-o fântână, dar pot folosi frânghia găsită acolo pentru a scăpa.
Dacă Takuya se decide să plece cu Mio, ei vor ajunge la magazia veche, Takuya realizând ceva, însă ei nu ştiu de ce pasajul de la muntele triunghiular duce până la casa directorului, ei făcând legătura între tapetul din casă şi munte. Lui Takuya i se face rău şi se prăbuşeşte, Mio panicându-se.
El se trezeşte la spital, memoria lui fiind în ceaţă. Acolo este Kanna, spunându-i că aici nu este locul lui. Takuya o întreabă cine este, însă ea îi spune că trebuie să-şi găsească propria cale. Takuya revine la început.
(Dacă el rămâne, vrând să-l salveze pe Yuuki, Takuya se întoarce în munte, spre disperarea lui Mio. În timp ce ea plângea după el, apare Kanna, care spune că va merge în locul ei, trebuind să se grăbească, fiindcă muncitorii au reluat operaţiunea de excavare. Takuya ajunge până la groapa în care a căzut Yuuki, dar când ajunge acolo, el este deja mort. Între timp, muntele se prăbuşeşte, el fiind blocat. Kanna ajunge la el şi îl transportă înapoi, spunându-i că este cu ochii pe el mereu.)
Scenariul 2
Takuya o alege pe Mitsuki. (Ei merg pe acelaşi drum ca mai devreme, ajungând până în camera mortuară, cu scheleţi.) Văzând scheleţii, Mitsuki leşină, Takuya luând-o în spate după ce deschide sarcofagul. Pe drum, are impresia că Mitsuki are ceva în costumul ei, ceva împungându-l în spate.
Ajungând la lacul subteran, Mitsuki spune că lumina provine de la metalul rar, aici aflându-se zăcământul. Ea spune că au presupus existenţa lui, însă directorul l-a tot căutat, dar ea l-a găsit. Takuya nu înţelege despre ce vorbeşte, dar apoi o vede pe Mio venind spre el. Takuya îi spune lui Mitsuki că îl deranjează ceva la spate, Mitsuki apoi lovindu-l cu acel obiect, spunând că nu are de ales şi că nu i se poate opune directorului, părându-i rău.
El aude o voce, care îi spune să se trezească. El o vede pe Mitsuki având un pistol îndreptat spre ei. El îşi dă seama că este arma directorului, însemnând că el trage sforile. Mio crede că directorul vrea să preia această descoperire de unul singur, să ia el toţi laurii şi să-i elimine pe Takuya şi Mio, însă Mitsuki îi spune că greşeşte.
Takuya spune că directorul este interesat de metal şi că nu ar plănui niciodată să facă acest loc cunoscut publicului. Mitsuki nu ştie de ce vrea directorul acest mineral, dar este misiunea ei să-l ajute. Ea spune că directorul a luat diverse măsuri, chiar dacă asta nu va merge, având alte alternative.
Takuya spune că directorul mai caută ceva, un dispozitiv pe care l-a avut tatăl lui, însă Mitsuki se pare că nu ştie nimic despre asta. Văzând că ochii ei sunt goi, Takuya o întreabă pe Mitsuki dacă face asta din propria dorinţă, (Normal că nu, era hipnotizată de director ca să-i împuşte.) Mitsuki intrând în panică, având un conflict interior, ceea ce le permite să fugă în camera cu dispozitivul gigantic.
Mio se întreabă ce este acest dispozitiv, însă Mitsuki îi răspunde că este un generator de fulgere, care le lansează spre oamenii de pe coastă (Aşa se explică incidentele.). Directorul a estimat structura internă a muntelui, până la un anumit punct, el neputând prezice decât acţiunile lui Koudai.
Se pare că Mitsuki încă se zbate, spunându-i lui Takuya că directorul ştie totul despre interiorul muntelui, rugându-i să fugă. Ea spune că directorul s-a schimbat, că de fiecare dată când îl priveşte în ochi, nu poate să nu-l asculte. Ea leşină.
Mio simte că atmosfera devine grea, Takuya spunând că sunt încărcaţi cu energie statică, ceva urmând să se petreacă. Deodată, dispozitivul lansează un fulger, Takuya fiind atins de energie. Acum dispozitivul este funcţional. Takuya înţelege cum aveau loc accidentele pe coastă şi totodată de ce dispozitivul este acoperit cu vinyl, fiind un izolator, o măsură de precauţie ca să nu apară un şoc electric. Mio spune că asta arăta tapetul, un turn care îi pedepsea cu fulgere pe oameni. Ei realizează că turnul păzeşte ceea ce se află la lac şi că cei de la Geo Technics probabil au reluat operaţiunile de transport, mineralul fiind dorit şi de director.
Takuya observă că ieşirea este acoperită de roci căzute, dar se hotărăşte să folosească sabia drept un paratrăsnet, ca să elibereze uşa. Se pare că dispozitivul a fost avariat după ce a avut loc un cutremur (lovise sabia), situaţia devenind şi mai tensionată. Uşa fiind eliberată, el îi spune lui Mio să meargă acolo, în timp ce el se duce la Mitsuki să o ia în spate. Însă ea este rănită, spunând că a lovit-o fulgerul. Ea îşi cere scuze şi îi spune că directorul a spus că el nu va mai sta mult timp aici, pomenind de Chaos Correction. În plus, el vrea obiectul pe care el îl are, murind apoi. Ei ajung la un luminiş, muntele explodând.
Ulterior, Mio îi spune că totul a fost îngropat şi că măcar incidentele au luat sfârşit. Takuya îşi spune că încă nu s-a terminat nimic. Deşi Mio este curioasă, Takuya spune că nu mai este nimic de făcut cu privire la munte. Însă el are treburi nerezolvate cu directorul, însă în altă lume.
Takuya îi explică situaţia lui Mio şi faptul că e posibil ca el să dispară, însă ea nu îl crede. Takuya revine la început.