Cât de mult îmi plac firmele care își lasă datele de contact doar de formă. Știu că noi, ca români, suntem obișnuiți să nu ni se răspundă la întrebările trimise prin poșta electronică, însă articolul de față nu va discuta despre firmele românești, din păcate. Se pare că nici străinătatea nu este lipsită de uscături, lucru pe care l-am aflat pe propria piele.

Nu vreau să generalizez și să arunc cu ouă și roșii în toate firmele din afară, așa că voi vorbi doar despre cele două cazuri de care m-am lovit zilele trecute. Înainte de toate, aterizasem pe site-ul firmei Zena și eram interesat de un produs pe care îl vindea, în speță, un peeler (cuțit pentru decojit diverse fructe și legume). Firma respectivă (culmea, din Elveția) își ruga eventualii cumpărători să caute alternative la magazinele din zonă, ea neputând furniza produsele persoanelor individuale (volum mare de marfă). Totuși, le-am trimis un email în care îi rugam să-mi furnizeze câțiva vânzători europeni, eu găsind doar vânzători din SUA, nedorind să aștept o săptămână-două până ajunge coletul la mine. Am așteptat ce am așteptat. Pauză. Deja au trecut patru zile și nimic, ceea ce mă va forța să apelez la vânzătorul american săptămâna viitoare.

Al doilea caz este legat de dorința mea de a mă înscrie în UltraMind Club, un program supravegheat de doctorul Hyman, autorul unei cărți care mi-a plăcut foarte mult. Văzând că pe site-ul dumnealui link-ul ducea către un alt site, pe acesta din urmă neputând găsi programul respectiv, am vrut să cer lămuriri. Trimițând un email pe adresa furnizată (pe firmă), am așteptat iar câteva zile și nu am primit niciun răspuns. Dezamăgitor, dar asta e. Nu știu dacă domnul Hyman se ocupă de poșta electronică (tind să cred că nu, având pe cineva angajat să o facă), așa că nu îl voi condamna.

Oricât de mult am huli realitatea românească, există și uscături în străinătate (cazul meu, Elveția și SUA), dar acestea sunt infinit mai puține decât “bunele practici” de care ne lovim aici. Nu a fost nicio pierdere importantă, dar ar fi fost util să existe un anunț pentru eventualele nelămuriri ca ale mele.

Update: Abia astăzi, 10.08.2012, am primit un răspuns din partea Zena Elveția, în care mă informează că pot comanda și de la dânșii, dorind să le transmit produsul exact și cantitățile – ceea ce nu e cazul meu, că nu cumpăr camioane întregi. În plus, deja am comandat unul din State și este pe drum. Cu toate acestea, măcar s-au sinchisit să răspundă, chiar dacă nu în timp util.